Zemstesesteenweg 15, 1981 Zemst-Hofstade
Verhuuraanvragen – beschikbaarheid/reservatie
Team Vrije Tijd | zaalverhuur@zemst.be | 015 800 300| Digitale aanvraag
Bezichtiging, sleutelafhaling/drankafname en controle bij verhuur (op afspraak)
Zaalverantwoordelijke: Henri Verschaeren | 0494 25 37 89
Wie kan het Ontmoetingscentrum huren?
Gemeentelijke diensten, Zemstse verenigingen en inwoners van Zemst.
Wil je weten tot welke tariefgroep je behoort? Neem een kijkje bij de gebruikersgroepen in het reglement.
Wanneer kan je het Ontmoetingscentrum huren?
Van maandag tot en met zondag, van 8 tot 1 uur.
Behalve van 24 t.e.m. 26 december en van 31 december t.e.m. 2 januari.
Voor welke activiteit kan je het Ontmoetingscentrum huren?
Zoek je een hele grote zaal, met inkom en vestiaire, een grote toog met bar? Een zaal waar je een eetfestijn kan geven? Een zaal voor een dia-avond, een quiz of presentatie? Of wil je een feest geven met dj-muziek? Vlakbij is er een grote parking gelegen, kortom een prachtige locatie voor een groot evenement.
Voorzieningen
Inkom, vestiaire, een zaal met bar, berging bar, ingerichte keukenruimte, sanitair, berging voor tafels + stoelen en 2 kleedkamers. Totale oppervlakte: ongeveer 385 m². Maximale bezetting volgens brandweernormen: 495 personen (staand).
- 80 tafels
- 340 stoelen
- 6 losse podiumelementen (afmeting podiumelement: 1m80 x 2m40).
- Bestek voorzien voor 200 personen.
- Toog met frisdrank-, wijn- en bierglazen.
Gebruik van gasflessen in het Ontmoetingscentrum verboden.
Drankafname
Er is een verplichte drankafname. De dranken dienen minstens één week op voorhand doorgegeven te worden aan de zaalverantwoordelijke. Een lijst met de te verkrijgen dranken/prijzen kan geraadpleegd worden op de website of bij de zaalverantwoordelijke.
Muziek
De overlast voor de buurt moet beperkt worden, achtergrondmuziek is toegelaten. Voor feesten met dansgelegenheid, DJ en/of duidelijk hoorbare muziek moet je toestemming vragen aan het college van burgemeester en schepenen via een evenementaanvraag 8 weken vooraf.
Zelf meebrengen
Keukenhanddoeken, vaatdoeken, afwasmiddel, wc middel, vloerreiniger, dweil en huisvuil en/of PMD zakken. Een EHBO kit.
Toiletpapier, handdoekenrollen en handzeep worden voorzien.
Schoonmaak
Je dient als huurder de zaal proper achter te laten én dit doe je binnen het gehuurde tijdsblok (vóór het einde van je huur).
Het nodige poetsmateriaal (zoals wc borstel, borstel, aftrekker…) is ter plaatse voorzien.
De poetsproducten dien je zelf mee te brengen.
Concreet:
- Je reinigt gebruikte tafels en stoelen.
- Je zet al het materiaal (bv. stoelen en tafels) op zijn oorspronkelijke plaats.
- Je reinigt gebruikte glazen, servies en bestek. En eventueel keukenapparaten.
- Je reinigt tapkast/toog/ koeling en koelkast.
- Je reinigt de kookvuren, aanrecht en ledigt de afwasmachine. Enkel product van zaal gebruiken.
- Je reinigt de vloer met een borstel (deze regeling geldt ook voor huurders die de zaal op wekelijkse basis huren). De parketvloer van het Ontmoetingscentrum Hofstade is delicaat. De vloer moet na afloop uitgeborsteld worden en indien nodig gereinigd met de daartoe bestemde boenmachine.
- Je reinigt het gebruikte sanitair, denk er ook aan de toiletvuilbakjes leeg te maken.
- Je reinigt de friteuse zowel binnenin als de buitenkant.
- Je dooft de lichten, zet verwarming uit in de gebruikte ruimten en sluit alle deuren.
- Je neemt als huurder alle afval mee en laat niets achter:
- Je ledigt de afvalbakken en ruimt het vuilnis in en rond het gebouw op.
- Je neemt als huurder zelf de huisvuil -en/of PMD zakken mee.
- Glas, frituurolie, papier en karton neem je eveneens als huurder mee.
Wanneer blijkt dat een gemeentelijke zaal en het materiaal niet behoorlijk werden schoongemaakt of afval blijft staan, wordt de volledige waarborg ingehouden. Huurders die afval laten staan of de zaal niet of niet tijdig opkuisen kunnen voor een volgende verhuring worden geweigerd.
Bij organisatie van fuiven en eetfestijnen ben je verplicht een afvalcontainer te huren.
Algemene afspraken
- Je meldt elke beschadiging onmiddellijk via zaalverhuur@zemst.be
- Je komt de afspraken na die je hebt gemaakt met de zaalverantwoordelijke rond het sleutelgebruik.
- Je zorgt altijd voor een goeie verstandhouding met de buren en beperkt mogelijke overlast. Je luistert naar hun vragen. Indien je zelf geen gepaste antwoorden hebt kan je die melden via zaalverhuur@zemst.be. Op die manier kunnen we samen zorgen voor deze fijne plek.
Veiligheid
De nooddeuren en de toegangsdeuren dienen steeds vrij gehouden te worden.
Reglement
Het Ontmoetingscentrum is een zaal van de gemeente Zemst. Alle gemeentelijke zalen worden verhuurd via een algemeen reglement.