d'Oude school

Damstraat 49, 1982 Weerde

Verhuuraanvragen – beschikbaarheid/reservatie

Team Vrije Tijd | zaalverhuur@zemst.be | 015 800 300 | Reserveer hier

Bezichtiging en sleutelafhaling/controle bij verhuur

Zaalverantwoordelijke: Raymond Rombout 
ray.rombout@gmail.com | 0479 45 89 55 (enkel op zaterdag en zondag)

Wie kan d’Oude school huren?

Gemeentelijke diensten, Zemstse verenigingen en inwoners van Zemst.
Wil je weten hoeveel je moet betalen om een zaal te huren? Neem een kijkje in het reglement.

Wanneer kan je d’Oude school huren?

Van maandag tot en met zondag, van 8 tot 1 uur.
Uitgezonderd van 24 t.e.m. 26 december en van 31 december t.e.m. 2 januari.

Voor welke activiteit kan je d’Oude school huren?

Wil je graag een (privé)feest organiseren en altijd al gedroomd om je drank te serveren aan een prachtige toog? Of maak je graag gebruik van de mogelijkheid om een springkasteel te zetten tijdens je activiteit? Een feest met een foodtruck? Een zaal waar je bij goed weer buiten kan zitten op het terras en/of onder de overdekte ruimte? Tot slot heeft deze zaal ook een ingerichte keuken! Dé ideale locatie voor een gezellig eetfestijn of een quiz, vergadering of vorming. Beperkte sportactiviteiten als yoga, schaken, dans …

Voorzieningen

Op het gelijkvloers is een ruime zaal met toog (inclusief 2 tapkranen en 3 doorgeeffrigo’s en een drankenberging), sanitair en ingerichte keukenruimte. Maximale bezetting volgens brandweernormen grote zaal gelijkvloers: 260 personen (staand) of 175 (zittend).

  • 34 tafels
  • 10 receptietafels
  • 168 stoelen, 3 kinderstoelen
  • 22 schragen en 11 planken voor schragen.
  • Er is een assortiment van verschillende glazen beschikbaar.

Er is geen podium en geen speciale verlichting/spots aanwezig.
Aan de buitengevel van de zaal is er een stopcontact voorzien voor foodtrucks/springkastelen.
Receptietafels/tafels/stoelen en BBQ mogen buiten op terras en/of onder de overdekte ruimte geplaatst worden (niet op het gras).

Uitrusting keuken

Koffiezetapparaat met filters, koffie en filters worden afgenomen via de zaalverantwoordelijke.
Er is bestek en servies (borden, tassen) voor 168 personen voorzien.
Koelcel, 2 grote kookvuren (4 kookpitten per kookvuur), 1 kookvuur met extra grote kookpit, 2 ingebouwde frituurtoestellen, 2 ovens, 1 microgolfoven, 1 percolator, 1 grote koelkast, 1 grote diepvriezer met schuiven, 1 spoelbak, 1 uitgietbak, 2 grote pompbakken, 1 vaatwasser, 4 bain maries, 1 percolator en 1 soepketel.
Een blusdeken hangt ter beschikking in de keuken. Er mag maximaal 1 bijkomend frituurtoestel gebruikt worden.

Er mogen geen gasflessen opgesteld worden binnen in het gebouw (dus niet in de keuken of zaal, gang, berging). Het gebruik van bijkomende verwarmingstoestellen (bv. elektrische verwarming) is niet toegestaan.

Drankafname

Er is een verplichte drankafname. Een lijst met de te verkrijgen dranken kan je bij de zaalverantwoordelijke raadplegen. Dranken dienen minstens 2 weken voor het evenement plaatsvindt besteld te worden.

Muziek

De overlast voor de buurt moet beperkt worden, achtergrondmuziek is toegelaten. Voor feesten met dansgelegenheid, DJ en/of duidelijk hoorbare muziek moet je toestemming vragen aan het college van burgemeester en schepenen via een evenementaanvraag 8 weken vooraf.

Zelf meebrengen

Keukenhanddoeken, vaatdoeken, afwasmiddel, EHBO kit, vaatwasblokjes, wc middel, vloerreiniger, dweil en huisvuil en/of PMD zakken.

Toiletpapier, handdoekenrollen en handzeep worden voorzien.

Schoonmaak

Je dient als huurder de zaal proper achter te laten én dit doe je binnen het gehuurde tijdsblok (vóór het einde van je huur).

Het nodige poetsmateriaal (zoals wc borstel, borstel, aftrekker,…) is ter plaatse voorzien.
De poetsproducten dien je zelf mee te brengen. 

Concreet:

  • Je reinigt gebruikte (receptie) tafels en stoelen.
  • Je zet al het materiaal (bv. stoelen en tafels) op zijn oorspronkelijke plaats.
  • Je reinigt gebruikte glazen, servies en bestek. En eventueel keukenapparaten.
  • Je reinigt tapkast/toog/ koeling en koelkast.
  • Je reinigt het aanrecht, de kookvuren en ledigt de afwasmachine.
  • Je reinigt de vloer met nat.
  • Je reinigt het gebruikte sanitair, denk er ook aan de toiletvuilbakjes leeg te maken.
  • Je reinigt de friteuse zowel binnenin als de buitenkant.
  • Je dooft de lichten, zet verwarming uit in de gebruikte ruimten en sluit alle deuren.
  • Je neemt als huurder alle afval mee en laat niets achter:
    • Je ledigt de afvalbakken en ruimt het vuilnis in en rond het gebouw op.
    • Je neemt als huurder zelf de huisvuil-en/of PMD zakken mee.
    • Glas, frituurolie, papier en karton neem je eveneens als huurder mee.

Wanneer blijkt dat een gemeentelijke zaal en het materiaal niet behoorlijk werden schoongemaakt, afval blijft staan, wordt de volledige waarborg ingehouden. Huurders die afval laten staan of de zaal niet of niet tijdig opkuisen kunnen voor een volgende verhuring worden geweigerd.

Algemene afspraken

  • Je meldt elke beschadiging onmiddellijk via zaalverhuur@zemst.be
  • Je komt de afspraken na die je hebt gemaakt met de zaalverantwoordelijke rond het sleutelgebruik.
  • Je houdt je aan de gehuurde tijdsblokken.
  • Je zorgt altijd voor een goeie verstandhouding met de buren en beperkt mogelijke overlast. Je luistert naar hun vragen. Indien je zelf geen gepaste antwoorden hebt kan je die melden via zaalverhuur@zemst.be. Op die manier kunnen we samen zorgen voor deze fijne plek. 

Veiligheid

  • De nooddeuren en de toegangsdeuren dienen steeds vrijgehouden te worden.
  • Er geldt een rookverbod binnen de gebouwen.
  • Het gebruik van een open vlam, buiten bij vaste toestellen, is verboden.
  • Dieren zijn niet toegestaan, tenzij blindengeleidehonden.
  • Pyrotechnische technieken mogen niet binnen gebruikt worden.
  • De zaalcapaciteit dient gerespecteerd te worden.
  • De zaalverantwoordelijke moet ten allen tijde toegang kunnen krijgen tot de gehuurde locatie.

Reglement

d’Oude school is een zaal van de gemeente Zemst. Alle gemeentelijke zalen worden verhuurd via een algemeen reglement.