Telefooncentrale vaccinatiecentrum overbelast: gelieve niet meer te bellen voor reservelijst

Onze telefonisten van het callcenter worden momenteel overspoeld met vragen over de reservelijst of met de vraag om op hetzelfde tijdstip met hun partner gevaccineerd te worden.

Hierdoor is onze telefooncentrale overbelast en moeilijk bereikbaar voor mensen die reeds een uitnodiging ontvingen en deze willen bevestigen of verplaatsen. Daarom vragen wij dan ook met aandrang om het callcenter niet te bellen of te mailen voor bovenstaande redenen. Vandaag 24 maart ontvingen wij op 5 uur tijd 1874 inkomende telefoons!

Van de vaccins die wij ontvangen, wordt 99% toegediend aan de doelgroep van de 65-plussers. Er zijn dus zeer weinig mensen die (laattijdig) niet opdagen of hun afspraak annuleren. Dit is al zo sinds de opening van ons vaccinatiecentrum. Dit wil ook zeggen dat we zelden extra personen moeten oproepen. Er gaan dus geen vaccins verloren.

Iedere inwoner van Kampenhout, Steenokkerzeel, Zemst, Boortmeerbeek, Haacht en Keerbergen zal sowieso een uitnodiging van de overheid ontvangen. Uitnodigingen vertrekken nooit vanuit het vaccinatiecentrum zelf. We vragen dan ook geduldig jouw uitnodiging af te wachten. Het heeft geen nut ons te contacteren om je op te nemen op een reservelijst.

Alvast bedankt voor jouw begrip!

Gepubliceerd op woensdag 24 maart 2021 15.03 uur