Secretariaat & Archief

Het team Secretariaat staat in voor:

  • het voorbereiden en afhandelen van de agenda’s van de gemeenteraad en het college van burgemeester en schepenen;
  • de notulen van de gemeenteraad en het college van burgemeester en schepenen;
  • informatie over lokale economie (wekelijkse rustdag, vestigingswet, standplaatsen openbaar domein, markten, handelsbeurzen, machtigingen ambulante handel, toegang tot de dienstverlenende intellectuele beroepen);
  • informatie over de gemeente (stratenplan, stickers, politiereglement, ...).

en vind je terug op de tweede verdieping van het gemeentehuis, meld je aan bij het Onthaal.

Bij team Archief kan u terecht voor raadpleging* van:

  • De gemeentearchieven van de deelgemeenten vóór de fusie: Elewijt, Eppegem, Hofstade, Weerde, Zemst (tot ca. 1977).
  • Het gemeentearchief van Groot-Zemst na de fusie (vanaf ca. 1978).
  • De bevolkingsregisters en de registers van de burgerlijke stand van Zemst en deelgemeenten.
  • Verzamelingen en fotocollecties die verband houden met de geschiedenis van Zemst en deelgemeenten.
  • Literatuur en documentatie in verband met de geschiedenis van Zemst en deelgemeenten.

* Raadpleging van bepaalde archiefstukken kan omwille van technische of juridische overwegingen geweigerd worden. Voor meer informatie hieromtrent kan u terecht bij de archiefdienst.

We zijn er voor jou!

We doen er in deze coronaperiode alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Momenteel werken we nog steeds op afspraak. Bekijk op deze pagina de huidige openingsregeling.

Op de hoogte blijven van het gemeentelijk nieuws? Schrijf je hier in voor onze wekelijkse digitale nieuwsbrief H@llo Zemst. Een overzicht van de berichten vind je op deze pagina.

Onze corona-informatie vind je in de corona update. Vragen kun je doorsturen naar corona@zemst.be. Informatie over het vaccinatiecentrum vind je op deze pagina.