sprite
Gemeente Zemst

Regenboogvlag aan gemeentehuis voor Internationale Dag Tegen Holebifobie en Transfobie

Op 17 mei zal het exact 28 jaar geleden zijn dat de WHO, de wereldgezondheidsorganisatie, homoseksualiteit uit de lijst van geestesziekten schrapte. Sindsdien heeft de holebi-en transgendergemeenschap deze dag uitgeroepen tot de Internationale Dag Tegen Holebifobie en Transfobie (IDAHOT). Reeds enkele jaren slaan Çavaria en alle regenbooghuizen de handen in elkaar om de lokale overheden op te roepen op deze dag de regenboogvlag aan hun gemeente- of stadhuis uit te hangen. Door het hijsen van de regenboogvlag in de periode tussen 17 en 21 mei, toont Zemst zich solidair met de holebi- en transgendergemeenschap en beklemtoont zo dat we deze minderheid in ons beleid een plaats willen geven.
Heb je een vraag over holebi’s? Twijfel je over je seksualiteit of genderidentiteit? Ben je bezorgd over je seksuele gezondheid? Dan ben je bij de holebifoon aan het juiste adres. Bel op het gratis nummer 0800 99 533 of chat met een van de vrijwilligers. Ze staan elke maandag, woensdag en donderdag voor je klaar vanaf 18.30 tot 21.30 uur. Zijn ze niet bereikbaar of is de lijn even bezet? Stuur een mailtje op het adres vragen@holebifoon.be.