Ik meld, gij meldt, wij melden allemaal

Overheden en instanties waarderen meldingen van burgers. Het helpt hen de kwaliteit van hun dienstverlening te verbeteren en het openbaar domein in orde te houden. Het gemeentebestuur werkte een workflow uit voor het verwerken van meldingen en zette een vernieuwd online portaal op.

Om tijdverlies en dubbel werk te vermijden, begint de meldingenpagina meteen met meldingen waarmee de gemeente je niet kan helpen. Met één muisklik wordt je naar het juiste meldpunt gelinkt:

  • schade aan een gewestweg (zie onderaan): rijbaan, markeringen, verkeerslichten … meldpunt wegen.
  • schade aan een fietspad: meldpunt wegen.
  • een kapotte straatlamp: Fluvius.
  • een probleem met gas of elektriciteit: Fluvius.
  • een probleem met de huisvuilophaling: Incovo.
  • een sluikstort: Incovo.
  • probleem met de waterleiding: De Watergroep.
  • een wespennest verdelgen: de brandweer.

Al wat daarna volgt, is zeer waarschijnlijk voor de gemeente:

  • openbare werken in uitvoering in onze gemeente.
  • schade of probleem aan het openbaar domein (bv. putten in een gemeenteweg, een oneffen voetpad, beschadigd straatmeubilair of speeltuig, een dode kat, een rattenplaag, verstopte rioolkolken, overhangend groen, ...
  • andere meldingen, bv. hondenpoep, geluids- of geurhinder, gevaarlijke of verwarrende situaties, een fout in onze berichtgeving of op deze website, ... kortom een probleem dat nergens anders past.

De gewestwegen in Zemst zijn Brusselsesteenweg (N1), Tervuursesteenweg (N227), de as Damstraat - Robert Schumanlan - Trianondreef (N267) en de as Elewijtsesteenweg - Rubenslaan.

Gepubliceerd op dinsdag 30 juni 2020 17.48 uur