Geef je mening in de Gemeente-Stadsmonitor

Vanaf 18 maart kun je een uitnodiging in de bus krijgen om deel te nemen aan de Gemeente-Stadsmonitor. Dit is een grootschalige burgerbevraging van de Vlaamse overheid die polst naar jouw mening over je gemeente.

Kan je veilig fietsen in Zemst? Vind je jouw buurt netjes? Is er voldoende groen? Zijn er genoeg activiteiten? Krijg je voldoende informatie van het gemeentebestuur? Het zijn maar enkele voorbeelden die in de burgerbevraging aan bod komen.

In deze wetenschappelijk onderbouwde bevraging peilt het Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB) naar de tevredenheid, de participatie en het gedrag van burgers over heel uiteenlopende thema’s in alle Vlaamse steden en gemeenten. In elke gemeente selecteert het Rijksregister een evenwichtige samenstelling van inwoners.

Ontvang je een uitnodiging? Neem dan even de tijd om de vragenlijst in te vullen. Het Agentschap Binnenlands Bestuur verwerkt alle antwoorden tot een rapport met tevredenheidsscores. Elke gemeente krijgt zo een zicht op wat er beter kan en gaat met de cijfers aan de slag om sterke beleidsbeslissingen te nemen.

Meer weten

Gepubliceerd op dinsdag 17 maart 2026 14.11 uur