Kinderen met een leesprobleem vinden lezen vaak niet leuk omdat het hen te veel moeite kost. De bibliotheek wilt hen helpen om terug meer zin te krijgen in verhalen, boeken, ... en dus ook in lezen!
Voor hen zijn er de makkelijk lezen boeken: door de lay-out lezen ze makkelijker, terwijl de inhoud toch aangepast is aan de leeftijd van het kind.
Onze Makkelijk-lezen boeken herken je aan de speciale rugaanduiding: de makkie (zie afbeelding). Zij staan opgesteld tussen de gewone boeken.

Daisy online
Iedereen die moeilijk of geen gewone boeken kan lezen, kan door de Daisy-luisterboeken opnieuw plezier beleven aan het lezen.
Momenteel zijn er ongeveer 25.000 exemplaren die zoals andere boeken in alle soorten en genres aanwezig zijn. Van Erin Hunter, Roald Dahl, Paul Van Loon maar ook volwassenauteurs namelijk Aspe, Christian De Coninck, M.J. Arlidge, Suzanne Vermeer.
Lezers met een visuele of andere leesbeperking kunnen een Daisy-boek lenen.
Met Daisy-online kan je deze boeken vlot beluisteren op je tablet of smartphone. Dit gebeurt met de Anderslezen-app.
Hoe werkt het?
- Je schrijft je in bij Luisterpunt. Wij kunnen dit ook in de bib voor jou doen.
- Met de inloggegevens die je bij je inschrijving kreeg, log je in op Mijn luisterpunt. Hier kan je max. 5 boeken op je boekenplank zetten.
- Download de gratis Anderslezen-app in de App-store of Play-store. Op de app log je in met dezelfde gegevens als bij Mijn Luisterpunt. Je boeken verschijnen automatisch in de app.
Veel luister- en leesplezier!
Wil je graag meer weten over Daisy-online? Neem een kijkje op www.luisterpuntbibliotheek.be/nl/daisy-online
